Theo en Joke Teitsma
De ouderwetse ’tien met een griffel’ zouden we uit de kast willen halen. Niet alleen voor de taart – bestaande uit drie lagen, met de vulling aardbeien-Zwitsere room, aan de buitenkant fondant en eetbare bloemetjes erop – maar ook voor de hele voorbereiding tot aan de trouwerij zelf. Vanaf het moment dat we binnenstapten voelden we de liefde voor het vak. Voor de proeverij begon kregen we twee pop uplolly’s, die zagen er zo mooi uit, zulk vakwerk; die waren bijna te mooi om op te eten. Bij de proeverij, met een heerlijke pot thee erbij, werden ons heel mooie taartjes voorgeschoteld, opnieuw kunstwerkjes. Het was moeilijk kiezen. En vooral de tijd die voor ons werd genomen, de persoonlijke aandacht, de contacten tot aan de bruiloft en daarna de dag zelf waarop iedereen werkelijk genoot van de taart, het was in één woord geweldig! Zelfs lukte het voor twee gasten glutenvrije taartjes te maken, en die zeiden allebei eveneens dat ze luchtig en heerlijk waren. De zorg en liefde die erin worden gestoken, zijn hartverwarmend. Een tien met een griffel, zoals we al schreven.
